۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس اعلام کرد؛

۴٧ واحد پرورش ماهی دو منظوره در فیروزکوه فعال است

۴٧ واحد پرورش ماهی دو منظوره در فیروزکوه فعال است

فیروزکوه-نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴٧ واحد پرورش ماهی دو منظوره در فیروزکوه فعال است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم میرزایی نیکو درخصوص توسعه پرورش ماهی اظهار داشت: پرورش ماهی یکی از مهمترین اهداف ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان فیروزکوه و دماوند بوده و این درحالی است که بیشترین سهم تولید ماهی در این حوزه متعلق به فیروزکوه و سپس دماوند با ٢٢واحد تولیدی و تولید سالانه بیش از یک هزار تن است و این امر نشان از ظرفیت تولید بالای آبزیان پرورشی درفیروزکوه و دماوند دارد.

وی با بیان اینکه فیروزکوه با هزار و ۶۰۰ تن تولید سالانه، رتبه دوم استان را در خصوص تولید ماهیان پرورشی به خود اختصاص داده، افزود: این شهرستان در حال حاضر بیش از ٣٣میلیون قطعه ماهی حد واسط (بچه ماهی) تولید می‌کند که در کشور مقام اول را دارا است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از۴٧ واحد پرورش ماهی دو منظوره در شهرستان فیروزکوه داریم که حداقل ۴۵٠ نفر اشتغال به صورت مستقیم و صدها اشتغال غیرمستقیم به وجود آورده و این در حالی است که کیفیت و مرغوبیت این تولیدات با توجه به آب رودخانه‌های شهرستان نیز بر اهمیت این نوع فعالیت افزوده است.

میرزایی نیکو با بیان اینکه حذف پیچ و خم‌های اداری رمز توسعه پرورش ماهی در دماوند و فیروزکوه است، افزود: افزایش تولید آبزیان پرورشی راهکاری مطمئن برای ایجاد اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان در این عرصه به شمار می‌آید.

کد خبر 3874647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha